De monopolistische positie van het besproken weekblad Humo op de markt voor televisiebladen in Vlaanderen werd in drie achtereenvolgende fasen doorbroken.
Vooreerst begonnen algemene weekbladen zoals Knack en Panorama (het latere P-Magazine) met het opnemen van een televisiebijlage in hun blad, dat eveneens een volledig overzicht aanbood van de programmatie der televisie-uitzendingen.
In een tweede fase kwamen allerhande televisiegidsen op de markt die een goedkoper alternatief boden zoals:
Tenslotte kwam er de mogelijkheid om via het internet de televisieprogrammatie op te vragen via websites zoals:
Vooreerst begonnen algemene weekbladen zoals Knack en Panorama (het latere P-Magazine) met het opnemen van een televisiebijlage in hun blad, dat eveneens een volledig overzicht aanbood van de programmatie der televisie-uitzendingen.
In een tweede fase kwamen allerhande televisiegidsen op de markt die een goedkoper alternatief boden zoals:
Tenslotte kwam er de mogelijkheid om via het internet de televisieprogrammatie op te vragen via websites zoals:
- Mijn-TV-Gids
- TVgids.tv (NL)
- ProximusTV
- YeloTV van Telenet
Geen opmerkingen:
Een reactie posten