KLEIN, Naomi
No Logo
De Strijd tegen de dwang van de wereldmerken
GEEN RUIMTE, GEEN KEUZE, GEEN WERK, NO LOGO
Uitgeverij Lemniscaat, Rotterdam, 2001; tweede druk, 2002
[ISBN 9056373889 (Worldcat, Wikipedia)]
Originele titel:
No Logo: Taking aim at the Brand Bullies (2000)
Westwood Creative Artists Ltd.
Nederlandse Vertaling: Marjolijn Stoltenkamp
No Logo is niet alleen het verhaal van globalisering, vervlakking, massacultuur en uitbuiting, maar ook dat van mensen die zich inzetten voor democratie aan de basis, voor kleinschaligheid, voor kunst, cultuur en milieu, kortom voor een samenleving waarin de mens weer centraal staat. Naomi Klein beschrijft een groep die geen groep is; een beweging zonder leider. Deze beweging is alom aanwezig op alle niveaus van de samenleving en niet uit te roeien; omdat zij gedragen wordt door mensen die zich laten leiden door hun idealen.
Vergelijk:
No Logo
De Strijd tegen de dwang van de wereldmerken
GEEN RUIMTE, GEEN KEUZE, GEEN WERK, NO LOGO
Uitgeverij Lemniscaat, Rotterdam, 2001; tweede druk, 2002
[ISBN 9056373889 (Worldcat, Wikipedia)]
Originele titel:
No Logo: Taking aim at the Brand Bullies (2000)
Westwood Creative Artists Ltd.
Nederlandse Vertaling: Marjolijn Stoltenkamp
No Logo is niet alleen het verhaal van globalisering, vervlakking, massacultuur en uitbuiting, maar ook dat van mensen die zich inzetten voor democratie aan de basis, voor kleinschaligheid, voor kunst, cultuur en milieu, kortom voor een samenleving waarin de mens weer centraal staat. Naomi Klein beschrijft een groep die geen groep is; een beweging zonder leider. Deze beweging is alom aanwezig op alle niveaus van de samenleving en niet uit te roeien; omdat zij gedragen wordt door mensen die zich laten leiden door hun idealen.
Vergelijk:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten