Encyclopedie   Over   Pantheon   RSS Feed   Thesaurus    Tijdschriften    Wijzigingen   Zoekmachine   

zondag 31 oktober 2010

Railroad Tycoon II Platinum


STEINMEYER, Phil; SMITH, Brent a.o.
Railroad Tycoon II Platinum
Music: Jim Callahan of Jupiter Studios
Gathering of Developers, PopTop Software, 1998

Als kind speelde ik nog met een [modeltreinenset] van [Märklin]. Toen ik op rijpere leeftijd kennis maakte met dit computersimulatiespel was ik dan ook direct verkocht. Deze platinum editie die alle edities en scenarios van de tweede versie van dit spel op één cdrom verzamelt liet me toe om de geschiedenis van de spoorwegen te beleven van Stephensons 'Rocket' tot de TGV. Als CEO van een spoorwegbedrijf legde ik de eerste spoorlijnen aan in Groot-Britannië en de Verenigde Staten. In een van de scenario's was ik zo verantwoordelijk voor de logistieke ondersteuning en dispatching van de trein die Lenin naar Rusland zou terugbrengen. Dit economisch simulatiespel is een treffende illustratie van het industrialiseringsproces en gaat bovendien vergezeld van een fraaie collectie authentieke bluesnummers als achtergrondmuziek.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten